Сучасний педагог - це перш за все людина ерудована, енергійна, креативна, що володіє професійними якостями і любить свою справу. Він повинен бути наставником.
Дослідники переконані, що 65% сучасних дошкільнят в майбутньому оволодіють професіями, яких на сьогоднішній день не існує. Будуть потрібні молоді спеціалісти, які володіють новітніми технологіями, які знаються на природничих науках та інженерії.
Що ж таке STEM освіта в закладах дошкільної освіти? Це комплексне навчання, яке включає в себе одночасне дослідження базових принципів точних наук: природничі науки, технологія, математика. Діти вчаться бачити взаємозв'язок подій, краще починають розуміти принципи логіки і в процесі створення власних моделей відкривають для себе щось нове й оригінальне. Комплексний підхід сприяє розвитку їх допитливості і залученню в освітній процес.
Впровадження STEM освіти в ЗДО допомагає дітям навчитися швидко орієнтуватися в потоці інформації і реалізовувати отримані знання на практиці. Дошкільнята набувають додаткові практичні навички та вміння, які досить затребувані в сучасному житті. Захоплюючі заняття у вигляді ігор дозволяють розкрити творчий потенціал дитини.
ПЕРЕВАГИ STEM-ТЕХНОЛОГІЙ
- Інтегроване навчання за темами.
- Застосування науково-технічних знань в реальному житті.
- Розвиток навичок критичного мислення та вирішення проблем.
- Формування впевненості в своїх силах. Активна комунікація і командна робота.
- Розвиток інтересу до технічних дисциплін.
- Креативні і інноваційні підходи до проектів.
-Розвиток мотивації до технічної творчості через дитячі види діяльності з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей кожної дитини.
- Рання професійна орієнтація.
-Підготовка дітей до технологічних інновацій життя.
Як ми впроваджували STEM освіту в дошкільних групах?
По-перше, ми створили змішане предметно-просторове середовище, яке дозволило здійснити проектну-експериментальну дослідницьку діяльність, було створено STEM-лабораторію, LEGO-центр.
По-друге, STEM інтегрує різні види діяльності дошкільнят, яка об'єднує всі чотири напрямки, і це дало нам можливість отримати результати. Адже головний девіз STEM- освіти: «Мінімум теорії, максимум практики»
Яка роль вихователя? Тільки інноваційний підхід педагогів дозволяє досягти високих результатів через практичну дослідницьку діяльність.
Застосування STEM-технологій у своїй роботі ми почали з придбання і використання конструкторів LEGO, які при організації освітнього процесу, дають можливість залучати дітей до технічної творчості, що сприяє формуванню задатків інженерно-технічного мислення, а також дає можливість виявляти дітям ініціативу і самостійність, здатність до цілепокладання і пізнавальним процесам. Сприяє розвитку уваги, пам'яті, мислення, уяви, комунікативних навичок, вміння спілкуватися з однолітками, збагачення словникового запасу, формування зв'язного мовлення. В процесі освоєння LEGO-конструювання, яке об'єднує в собі елементи гри і експериментування, дошкільнята пізнають основи сучасної робототехніки, що сприяє розвитку технічної творчості і формування науково-технічної орієнтації у дітей.
Як вихователі дошкільних груп впроваджували
- Організували конструктивні заняття. Різноманітні завдання в ігровій формі допоможуть дітям розвинути логіку і креативне мислення. Дошкільнята зможуть навчилися швидко вирішувати практичні завдання.
- Проводимо екскурсії. Вивчення навколишнього середовища разом з дошкільнятами дає можливість дітям вивчити структуру листя, провести аналіз води, поспостерігати за комахами. Це розвиває любови до об'єктів природи, допомагає усвідомити свою відповідальність перед ними.
- Проводимо інтегровані заняття. Така форма навчально-виховної роботи об'єднує блоки знань із різних галузей навколо однієї теми, це дає змогу пізнавати дошкільнятам певне явище з різних сторін, досягати цілісності знань. Формує системне мислення дошкільників, збуджує уяву, позитивно-емоційне ставлення до процесу пізнання.
Провідна складова STEM навчання - це експериментально-інженерна діяльність. В ігровій формі діти вчаться рахувати, вимірювати, порівнювати, набувати навичок спілкування. Це допомагає їм набувати необхідних математичні, філологічні та інженерні навички. Діти в знайомих предметах визначають нові і невідомі для себе властивості. Невимушені заняття у формі захоплюючої гри розвивають уяву і творчий потенціал.
В роботі вихователі використовують безліч різноманітних навчальних модулів, які входять в STEM освіту в дошкільних групах:
- Дидактична система Ф. Фребеля;
- Експериментування з живою і неживою природою;
- LEGO-конструювання;
- Математичний розвиток;
Модуль «Дидактична система Ф. Фребеля» дозволяє дітям познайомитися геометричними фігурами і тілами, освоїли найпоширеніші предмети навколишнього світу
- Експерименти з предметами навколишнього світу;
- Освоєння математичної дійсності шляхом дій з геометричними тілами і фігурами;
- Освоєння просторових відносин;
- Конструювання в різних ракурсах і проекціях.
Модуль «Математичний розвиток», метою якого є комплексне рішення задач математичного розвитку з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей за напрямками: величина, форма, простір, час кількість і рахунок.
У ньому об'єднані ігри і посібники для арифметичної, геометричної, логічної та символічної пропедевтики. Він включає настільні розвиваючі ігри, посібники для сенсорного розвитку, набори геометричних тіл і фігур, демонстраційні та роздаткові матеріали за напрямками математичного розвитку, логічні головоломки, математичні конструктори, шнурівки.
Модуль «Експериментування з живою і неживою природою» дозволило організувати знайомство дітей з властивостями води, повітря, об'єктів неживої і живої природи, оптичними явищами.
- формування уявлень про навколишній світ в дослідно-експериментальної діяльності; - усвідомлення єдності всього живого в процесі наочно-чуттєвого сприйняття; - формування екологічної свідомості
Модуль «LEGO-конструювання» спрямований на те, щоб розвинути в дітях:
-здатність до практичного і розумового експериментування, узагальнення, встановлення причинно-наслідкових зв'язків, мовного планування і мовного коментування процесу і результату власної діяльності;
-вміння групувати предмети; вміння виявляти обізнаність в різних сферах життя; вільне володіння рідною мовою (словниковий склад, граматичну будову мови, фонетична система, елементарні уявлення про семантичної структурі);
-вміння створювати нові образи, фантазувати, використовувати аналогію і синтез;
-вміння створювати конструкції і моделювати об'єкти на основі пазового кріплення деталей.Комплексний підхід в навчанні сприяє кращому рівню розвитку розумових навичок і відкриває великі двері для вибору більш перспективною і затребуваною професією. Сучасна методика невимушено і легко залучає дітей в науково-творчу діяльність. Це сприяє планомірному розвитку інтелектуальних здібностей, які необхідні в дорослому житті.
Комплексний підхід в навчанні сприяє кращому рівню розвитку розумових навичок і відкриває великі двері для вибору більш перспективною і затребуваною професією. Сучасна методика невимушено і легко залучає дітей в науково-творчу діяльність. Це сприяє планомірному розвитку інтелектуальних здібностей, які необхідні в дорослому житті. Кожен модуль спрямований на вирішення специфічних завдань, які при комплексному їх вирішенні забезпечують реалізацію цілей STEM-освіти: розвитку інтелектуальних здібностей в процесі пізнавально-дослідницької діяльності і залучення в науково-технічного творчість дітей молодшого віку
Коментарі