Звіт очільника STEM – Lab вихователів дошкільних груп Нікішиної Ганни Олександрівни

 Сучасний педагог - це перш за все людина ерудована, енергійна, креативна, що володіє професійними якостями і любить свою справу. Він повинен бути наставником.

Дослідники переконані, що 65% сучасних дошкільнят в майбутньому оволодіють професіями, яких на сьогоднішній день не існує. Будуть потрібні молоді спеціалісти, які володіють новітніми технологіями, які знаються на природничих науках та інженерії.

Що ж таке STEM освіта в закладах дошкільної освіти? Це комплексне навчання, яке включає в себе одночасне дослідження базових принципів точних наук: природничі науки, технологія,  математика. Діти вчаться бачити взаємозв'язок подій, краще починають розуміти принципи логіки і в процесі створення власних моделей відкривають для себе щось нове й оригінальне. Комплексний підхід сприяє розвитку їх допитливості і залученню в освітній процес.

Впровадження STEM освіти в ЗДО допомагає дітям навчитися швидко орієнтуватися в потоці інформації і реалізовувати отримані знання на практиці. Дошкільнята набувають додаткові практичні навички та вміння, які досить затребувані в сучасному житті. Захоплюючі заняття у вигляді ігор дозволяють розкрити творчий потенціал дитини.

ПЕРЕВАГИ STEM-ТЕХНОЛОГІЙ
- Інтегроване навчання за темами.
- Застосування науково-технічних знань в реальному житті.
- Розвиток навичок критичного мислення та вирішення проблем.
- Формування впевненості в своїх силах. Активна комунікація і командна робота. 
- Розвиток інтересу до технічних дисциплін.
- Креативні і інноваційні підходи до проектів. 
-Розвиток мотивації до технічної творчості через дитячі види діяльності з урахуванням     
      вікових та індивідуальних особливостей кожної дитини.
- Рання професійна орієнтація.
-Підготовка дітей до технологічних інновацій життя.

Як ми впроваджували STEM освіту  в дошкільних групах? 

По-перше,  ми створили змішане предметно-просторове середовище, яке дозволило здійснити проектну-експериментальну дослідницьку діяльність, було створено  STEM-лабораторію, LEGO-центр.

По-друге, STEM інтегрує різні види діяльності дошкільнят, яка об'єднує всі чотири напрямки, і це дало нам можливість отримати результати. Адже головний девіз STEM- освіти: «Мінімум теорії, максимум практики»

Яка роль вихователя? Тільки інноваційний підхід педагогів дозволяє досягти високих результатів через практичну дослідницьку діяльність.

Застосування STEM-технологій у своїй роботі ми почали з придбання і використання конструкторів LEGO, які при організації освітнього процесу, дають можливість залучати дітей до технічної творчості, що сприяє формуванню задатків інженерно-технічного мислення, а також дає можливість виявляти дітям ініціативу і самостійність, здатність до цілепокладання і пізнавальним процесам. Сприяє розвитку уваги, пам'яті, мислення, уяви, комунікативних навичок, вміння спілкуватися з однолітками, збагачення словникового запасу, формування зв'язного мовлення. В процесі освоєння LEGO-конструювання, яке об'єднує в собі елементи гри і експериментування, дошкільнята пізнають основи сучасної робототехніки, що сприяє розвитку технічної творчості і формування науково-технічної орієнтації у дітей.



Як вихователі дошкільних груп впроваджували
STEM-ТЕХНОЛОГІЇ?

- Організували конструктивні заняття. Різноманітні завдання в ігровій формі допоможуть дітям розвинути логіку і креативне мислення. Дошкільнята зможуть навчилися швидко вирішувати практичні завдання.

- Проводимо екскурсії. Вивчення навколишнього середовища  разом з дошкільнятами дає можливість дітям вивчити структуру листя, провести аналіз води, поспостерігати за комахами. Це розвиває любови  до  об'єктів природи,  допомагає усвідомити свою відповідальність перед ними.

- Проводимо  інтегровані заняття. Така  форма навчально-виховної роботи об'єднує блоки знань із різних галузей навколо однієї теми, це дає змогу пізнавати дошкільнятам певне явище з різних сторін, досягати цілісності знань.  Формує системне мислення дошкільників, збуджує уяву, позитивно-емоційне ставлення до процесу пізнання.

Провідна складова STEM навчання - це експериментально-інженерна діяльність. В ігровій формі діти вчаться рахувати, вимірювати, порівнювати, набувати навичок спілкування. Це допомагає їм набувати необхідних математичні, філологічні та інженерні навички. Діти в знайомих предметах визначають нові і невідомі для себе властивості. Невимушені заняття у формі захоплюючої гри розвивають уяву і творчий потенціал.

В  роботі вихователі  використовують безліч різноманітних навчальних модулів, які входять в STEM  освіту в дошкільних групах:

- Дидактична система Ф. Фребеля;

- Експериментування з живою і неживою природою;

- LEGO-конструювання;

- Математичний розвиток;

Модуль «Дидактична система Ф. Фребеля» дозволяє дітям познайомитися геометричними фігурами і тілами, освоїли найпоширеніші предмети навколишнього світу

- Експерименти з предметами навколишнього світу;

- Освоєння математичної дійсності шляхом дій з геометричними тілами і фігурами;

- Освоєння просторових відносин;

- Конструювання в різних ракурсах і проекціях.

Модуль   «Математичний  розвиток», метою якого є комплексне рішення  задач математичного розвитку з урахуванням вікових та  індивідуальних  особливостей дітей за напрямками: величина, форма, простір, час  кількість   і рахунок.

У ньому об'єднані ігри і посібники для арифметичної, геометричної, логічної та символічної пропедевтики. Він включає настільні розвиваючі ігри, посібники для сенсорного розвитку, набори геометричних тіл і фігур, демонстраційні та роздаткові матеріали за напрямками математичного розвитку, логічні головоломки, математичні конструктори, шнурівки.

Модуль «Експериментування з живою і неживою природою» дозволило            організувати знайомство дітей з властивостями води, повітря, об'єктів неживої і живої природи, оптичними явищами.

- формування уявлень про навколишній світ в дослідно-експериментальної діяльності;        - усвідомлення єдності всього живого в процесі наочно-чуттєвого сприйняття;                            - формування екологічної свідомості

Модуль «LEGO-конструювання» спрямований на те, щоб розвинути в дітях:

-здатність до практичного і розумового  експериментування, узагальнення, встановлення причинно-наслідкових зв'язків, мовного планування і мовного коментування процесу і результату власної діяльності;

-вміння групувати предмети; вміння виявляти обізнаність в різних сферах життя; вільне володіння рідною мовою (словниковий склад, граматичну будову мови, фонетична система, елементарні уявлення про семантичної структурі);

-вміння створювати нові образи, фантазувати, використовувати аналогію і синтез; 

-вміння створювати конструкції і моделювати об'єкти на основі пазового кріплення деталей.Комплексний підхід в навчанні сприяє кращому рівню розвитку розумових навичок і відкриває великі двері для вибору більш перспективною і затребуваною професією. Сучасна методика невимушено і легко залучає дітей в науково-творчу діяльність. Це сприяє планомірному розвитку інтелектуальних здібностей, які необхідні в дорослому житті.

Висновок

Комплексний підхід в навчанні сприяє кращому рівню розвитку розумових навичок і відкриває великі двері для вибору більш перспективною і затребуваною професією. Сучасна методика невимушено і легко залучає дітей в науково-творчу діяльність. Це сприяє планомірному розвитку інтелектуальних здібностей, які необхідні в дорослому житті.  Кожен модуль спрямований на вирішення специфічних завдань, які при комплексному їх вирішенні забезпечують реалізацію цілей STEM-освіти: розвитку інтелектуальних здібностей в процесі пізнавально-дослідницької діяльності і залучення в науково-технічного творчість дітей молодшого віку







Коментарі